SEO, PPC
SEO (Search Engine Optimalization) je analýza a následný postup, který slouží k tomu, aby nový web byl optimalizovaný pro vyhledávání. Tzn. , aby pokud Vaši potencionální klienti zadají do vyhledávače relevantní klíčová slova, tak aby vyhledávač nabídl web, který je pro tato slova optimální..
Samozřejmě, že SEO má dvě roviny. Jednou je ta elektronická, která je zmíněna výše a pak ta lidská. Protože zastávám názor, že každý web je určen především pro lidi, kteří ho navštíví a "otrocká" optimalizace pro vyhledávače by nevedla k tvorbě přijatelné pro návštěvníky webu.
V rámci SEO je tedy třeba skloubit požadavky pro vyhledávače s požadavkem na poutavý a zajímavý obsah, který zaujme návštěvníky webu.
Z obsahu výše vyplývá, že SEO se nejčastěji dělá v případech, když se připravuje nový web. Zde je nutné vědět, co připravit a jak má být web koncipován a co má mít za obsah?
SEO analýzu ovšem provádím někdy i v případě již hotového webu. Jedná se o situaci, když ke mě přechází klient, který má web od někoho jiného a potřebuje komplexní online marketing, nicméně se stávajícím webem je spokojen nebo ho má krátce, takže nedává smysl, aby ho měnil. SEO analýza pak slouží k tomu, aby se zvýšil výkon webu nebo k tomu, abychom ověřili správná klíčová slova pro inzerci na Google Adwords a Skliku.
Tím se dostáváme k další části této stránky a tím je inzerce PPC (pay per click), kterou najdete na Googlu nebo Seznamu u výhledávaných odkazů, které jsou většinou označeny jako "reklama" a nachází se úplně nahoře nebo naopak úplně dole. Podstatou je, že zadavatel této reklamy platí za to, že na ni někdo klikne.
Pro tuto reklamu jsou nutné výstupy ze SEO analýzy, tedy informace, která klíčová slova jsou relevantní pro platbu v rámci PPC. Výše platby pak je závislá jednak na konkurenci (kolik lidí chce toto klíčové slovo platit) a na relevanci webu. Relevancí je myšleno, jak moc je klíčové slovo v souladu s tím, co je umístěno na Vašem webu. I tuto reklamu je třeba pravidelně optimalizovat, protože se mění situace na trhu, tedy chování potencionálních klientů, ale i chování konkurence.
Související články: Tipy a triky
I obrázky jsou pro SEO důležité
SEO a obsah webu je především pro jeho návštěvníky
Jak na kvalitní SEO pro Váš web?
Jak pomoci vyhledávačům Google a Seznam zaindexovat nový web?