• Hlavní slide

    Online marketing

    SEO, PPC a návrh webu

    Sociální sítě

seo medic udpate1. 8. 2018 proběhl update vyhledávacího algoritmu Google. Cílem tohoto update je upravit výsledky v organickém vyhledávání tak, aby hledající našel co nejvíce relevantní výsledky. Jinými slovy, aby Vám vyhledávání nabídlo to, co Vám opravdu pomůže. Je jasné, že zásah tohoto typu je pro někoho přínosem a někoho poškodí ...

Proč Google Medic Update?

Tento název je použit, protože hlavním segmentem, který byl tímto update ovlivněn, je sektor zdravotnictví. Je třeba zdůraznit, že tato změna neproběhla jen v České republice nebo v Evropě, ale jedná se o algoritmus, který funguje globálně po celém světě. Nicméně, vlastní záběr je širší a ovlivnil i celou řadu dalších segmentů.

Co bylo cílem?

Jak už bylo řečeno, tak cílem bylo nabídnout relevantnější obsah, v praxi to znamená upřednostnit weby, které obsahují užitečné informace, rady, zkušenosti nad weby, které se snaží pouze prodávat. Dále tento update preferuje weby, které jsou spíše poradenské a postavené na důvěryhodných osobách a nebo na ně odkazují  jiné weby, které jsou považovány za seriózní. V neposlední řadě hraje roli také vhodnost webu pro prohlížení na mobilních zařízeních. V praxi tato kritéria znamenají, že některé weby, které si po několik let držely svoje pozice na prvních stránkách, se propadly a jiné zase na změně vydělaly.

Co radí Google?

Sám Google moc rad k tomuto update nedal. V podstatě doporučil tvořit kvalitní obsah a tak postupně získat ztracenou pozici zpět. To je trochu komplikovaná rada, pokud má člověk za to, že obsah webu byl kvalitní a užitečný již nyní. Sám jsem propad s jedním z webů zažil a pozitivní je, že v průběhu října se začal (v podstatě sám) vracet zase na své původní pozice. Domnívám se, že algoritmus byl v průběhu září asi upraven, aby nebyl tak razantní …

seo medic 2Co tedy dělat, abychom svoji pozici ve vyhledávači zlepšili?

Doplňte svůj web o sekci, kde budete návštěvníkům poskytovat užitečné informace a rady. Je-li to vhodné a možné umístěte na web rozhovory s odborníky z oboru, informace o účasti na konferencích nebo pořádání semináře. Zamyslete se, zda homepage skutečně obsahuje relevantní informace ke klíčovým slovům, které Vás zajímají.

Projděte si strukturu webu, zda dává logiku. Ověřte si, přes Google Analytics, zda se návštěvníci na webu pohybují tak, jak chcete. Ověřte si, zda se web dobře zobrazuje na mobilním telefonu a tabletu, ke kontrole můžete využít i nástroj Google Search Console.

Využijte vnitřního prolinkování webu a zpětné odkazy z relevantní webů. Překontrolovat byste měli také obrázky na stránkách a v článcích. Musí mít vyplněný "alternativní text", aby byl schopen Google využít jako klíčové slovo.

Jaromír Holub

Joomla templates by a4joomla