• Hlavní slide

    Online marketing

    SEO, PPC a návrh webu

    Sociální sítě

stranka404 400Stát se to může jednoduše. Rozhodnete se, že nějakou stránku na svém webu smažete nebo přejmenujete. Často k tomu máte i pádný důvod. Jenže, vyhledávače mají tuto stránku zaindexovanou a někdo ji může mít i uloženou v oblíbených odkazech.

Druhým případem, kdy mohou vznikat „404“, tak je redesign webu, kdy změníte strukturu webu. Pokud při redesignu webu už některou stránku nechcete, tak je vhodné odkaz přesměrovat na jinou relevantní stránku. Součástí webu je také obvykle „specializovaná stránka 404“, která se v případě chyby návštěvníkům zobrazí a obsahuje link na relevantní stránku, takže návštěvník se ze 404 dostane třeba na homepage.

Třetím případem, kdy se může objevit je, když se návštěvník webu pokouší napsat odkaz, který neexistuje, třeba z důvodu překlepu. Tento případ tvůrce webu není schopen ovlivnit a řeší ho zobrazení specializované stránky 404.

Proč je stránka 404 nepříjemná?

Tak z hlediska návštěvníka webu dokáže někoho otrávit tak, že ihned z webu odejde. Z hlediska vyhledávačů je nebezpečí, že vyhledávač bude brát web jako nedůvěryhodný a zhorší se jeho pozice ve vyhledávání, protože web obsahuje chyby, což je jeden z parametrů hodnocení webů.

Z tohoto pohledu a z pohledu SEO je důležité mít ve webu pořádek a ošetřeny stavy, které mohou v praxi nastat.

Joomla templates by a4joomla