Tipy a triky v marketingu
E-A-T jsou počáteční písmena slov „Expertise“, „Authoritativeness“ a „Trustworthiness“. Česky „Odbornost", „Autoritativnost" a „Důvěryhodnost". E-A-T také můžeme vnímat jako slovní hříčku, kdy tvůrci webů tvoří „potravu“ pro vyhledávače. Je to však především přístup, který uplatňuje společnost Google ve svém vyhledávacím algoritmu. Je to reakce na skutečnost, že internet je zahlcen neužitečným a někdy i podvodným obsahem. Snaží se tedy podle určitých hledisek identifikovat důvěryhodné, odborné a užitečné weby a ty upřednostnit před těmi ostatními.
Cílem je přimět tvůrce, aby tvořili obsah, který bude užitečný a někomu pomůže. Pokud se jedná například o web, který má poskytovat rady pacientům v určité oblasti, tak se předpokládá, že je obsah garantován lékařem. Pokud webové stránky přinášejí právní rady v nejrůznějších životních situacích, tak měl být tvořen právníky.
Odbornost a důvěryhodnost je přitom důležitá i v případě e-shopů, protože zákazník se potřebuje spolehnout, že uvedené vlastnosti výrobků odpovídají skutečnosti a že se na tyto informace může spolehnout. Součástí důvěryhodnosti e-shopů je také zabezpečení webu z hlediska platby platební kartou.
Přestože přístup E-A-T není úplně nový (je znám už několik let), společnost Google, ho začala v posledních měsících výrazněji uplatňovat a tak tlačit na tvůrce obsahu webů, aby vytvářeli kvalitní a užitečný obsah …