Tipy a triky v marketingu
A/B testování je klasická marketingová metoda, která nám pomáhá se rozhodnout, která ze dvou variant je ta správná .
V případě webových stránek se může jednat o testování barevného pojetí nebo srozumitelnosti navigace. A/B testování má však využití i v případě tvorby nejrůznějších formulářů, kdy pomáhá v rozhodování o umístění a počtu vyplňovaných polí.Využití najde i při návrhu inzerátů pro Adwords a Sklik nebo při návrhu bannerů.
Jak to funguje?
Připravíte se například dva návrhy webového formuláře (varianta A a B). Následně zobrazíte návštěvníkům variantu A a měříte pomocí Google Analytics jejich reakci na tuto variantu. Totéž provedete i pro variantu B a opět měříte výsledky. Variantu, která bude mít lepší výsledky pak použijete jako finální.
Na co je třeba si dát pozor?
Je třeba si dát pozor, aby obě měření byla porovnatelná. Tzn., aby měla dostatečný počet návštěvníků a obě varianty měly stejné podmínky. Například, pokud byste jednu variantu zobrazovali ve všední dny a druhou o víkendu, tak rozhodně nebudete mít srovnatelné výsledky. A/B testování spouštíme většinou pod časovým tlakem, ale přesto, čím více času měření poskytneme, tím budeme mít výsledky relevantnější.
Jaromír Holub