Strategie
Přípravu marketingové strategie považuji za základní nástroj, který nám na začátku spolupráce pomáhá správně nastavit on-line marketingovou komunikaci.
Cílem je si ujasnit:
- Kdo je typický zákazník a jak uvažuje?
- Jaké jsou motivace při jeho rozhodování?
- Jak vypadá proces rozhodování pro produkt nebo službu?
- Jak je na tom konkurence?
- Součástí je i podobná SEO analýza
Tyto odpovědi jsou potom základem pro tvorbu designu a obsahu webu, nastavení klíčových slov v inzerci na Google Adwords nebo Skliku. Dále pak pro založení stránek na Facebooku, Linkedinu, Twitteru, Google + apod.
V rámci marketingové strategie sestavujeme také plán měsíční komunikace, kde si stanovujeme, jaké příspěvky a s jakou frekvenci budeme zveřejňovat. To se týká také přípravy videí pro zveřejnění na kanále YouTube. Tento plán tvoříme obvykle 3 měsíce dopředu a s uvedením garantů, kteří u klienta s přípravou pomáhají.
Marketingová strategie obsahuje rovněž plány připravovaných kampaní a jejich umístění.
Předposlední částí jsou metriky, které nám umožňují stanovit, jak se nám, která část komunikace daří a kde bychom měli najít jiný, účinnější způsob v komunikaci.
Poslední část je doba trvání marketingové strategie, protože v dnešní dynamické době dochází velmi rychle ke změnám, na které je třeba reagovat. Proto pro přípravu marketingové strategie musíme mít jasno v tom, na jak dlouho ji chystáme, zda rok nebo na 3 měsíce apod.