Sociální média
Sociální sítě jsou dnes nedílnou součástí on-line marketingových aktivit. Se svými klienty tvoříme pravidelně obsah pro Facebook, Google+, Twitter, Youtube, případně Instagram.
Motivace, proč být v sociálních sítích může být rozdílná:
- Snaha získávat nové klienty (ta je závislá na oboru, v kterém se klient pohybuje). Někde je to snažší, někde je získání klienta například přes Facebook méně pravděpodobné.
- HR marketing. V dnešní době, kdy je velký problém sehnat kvalitní zaměstnance, tak je nábor přes sociální sítě běžnou součástí HR marketingu.
- Prezentovat se v dobrém světle klientům. Prostřednictvím sociálních sítí se firmy snaží ukázat svoji firmu klientům z druhé strany. Tedy, jaké společně provozují aktivity a jakou maji firemní kulturu a co se u nich zajímavého právě stalo.
Ať už je výše uvedená motivace jakákoliv, tak vždy apeluji na klienty, aby poskytovali obsah s cílem něco zajímavého sdělit, něco co někoho může zaujmout nebo i pobavit. Neboť zveřejněné příspěvky z důvodu, že "tento týden ještě nic zveřejněno nebylo, tak tam něco musíme honem dát", tak obvykle nefungují ...
Zatím jsem se zmínil pouze o příspěvcích v sociálních sítích, ale i firemní stránku na Facebooku nebo vhodný příspěvek lze podpořit placenou inzercí. Rovněž tyto reklamy jsou součástí služeb, které poskytuji pro své klienty.
Související články: